2021-03-22 08:12:41• hírek • Szatmár.ro

A Szarvaskőhöz szervezett hétvégén kirándulást az EKE – Képgaléria

Fotók: Lévai Zoli, Bartha Botond Zsolt

Szombaton újabb kellemes túrát szervezett a kirándulni vágyók számára az Erdélyi Kárpát Egyesület szatmári szervezete. Az alábbiakban Bartha Botond-Zsolt beszámolóját olvashatják.

Az évszakhoz képest hűvös, de napsütéses időben ismét Tamásváralja központjában gyülekeztek a természetbe vágyók. Szép számmal voltunk ismét gyerekkel is, akik indulás előtt még “bemelegítettek” a kocsmával szemben található játszótéren.

Rövid eligazítás után indultunk útnak, követve a Hegyimentő Közszolgálat (Salvamont) által kihelyezett szalagokat. A szőlősök mellett haladva kapaszkodtunk az egykori kőbányához. Pár kanyar után a napsugarak simogató melege lecsalogatta a hideg ellen felöltöt vértet.

Egyre emelkedve szemünket nyugtató távolba pásztázhattuk a tájat. A szőlőktől elkanyarodva hamarosan feltűntek a sziklaképződmények. A csapat fürgébb fele elindult a Szarvaskő irányába, míg a gyereksereg meghódította a lapos tetejű "sziklavárakat". Rövid erőgyűjtő falatozás után játszva meneteltek fel a Szarvaskő szikláskilátójához. A különös képződmények mentén kellemes erdei ösvényen ereszkedtünk az egykori Pannon-tenger napsütötte partján.

A Batarcs fölötti kilátónál egy rövidke szemlélődés és falatozást követően a kisbakancsos túratársak megkapták a kiérdemelt pecsétet a kis túrafüzetükbe. Innen egy rövid enyhe ereszkedőt követően elértük Tamásváralját, ahonnan gyors búcsúzkodást követően elindultunk haza.

Az időjárás nekünk kedvezett, a csapat jó volt, és így egy kellemes 8,5 km-es kirándulást tudhatunk magunk mögött, egy sokunk számára ismeretlen vidéken. Pedig a táj szépsége, szőlős dűlők, a sziklaképződmények, a panorámakilátók méltóvá tennék ezt a vidéket nagyobb népszerűségre.

Egy biztos: mi még visszatérünk ide és rajta leszünk, hogy megismertessük másokkal is.